Barsten, breken of verandering

Beauties, jullie moeten het gaan doen
Beauties, jullie moeten het gaan doen

Barsten, breken of verandering. Dat is de vraag die de afgelopen weken speelt.

Met de idee van marathon 6 komen natuurlijk de realiteitsvragen aan de oppervlakte: is het (nog) wel haalbaar, een marathon. De klachten stapelen zich op sedert marathon 5. Van Pes Anserinus naar periformis, trochanter, patellapees, quadriceps to meniscus….Een beetje lachwekkend verhaal denk ik. Dus een cursus Zwemmen voor Dummies heb ik al aangegrepen in het geval er van lopen niet veel (naar mijn zin) in huis zou komen. Aanvang volgende week 😉

Maar doorzetten en doorzetten is de enige term die ik al sedert mensenheugenis hanteer. Dus vrijdag een schoenadvies&analyse aangegrepen om te zien of er daar een mogelijke verbetering/oorzaak te vinden is.

Ik hou krampachtig vast aan dezelfde insteek en principes al sedert 1999, jaar van de eerste marathon. Zelfde type schoen, zelfde steunzool type en benadering.

Gisteren werd me aangeraden alles op een hoop te gooien en voor de drastische ommezwaai te gaan.

Aangezien het toch al barsten, breken of verandering in het hoofd was wil ik dit graag geloven.

Voilà de Asics liggen in de vuilnisbak. Bey Fortitude, je deed het goed (niet goed?) de afgelopen 15 jaar. Dag steunzolen, jullie mogen op het schap voor latere referentie.

Saucony Omni 12 here we go. Jullie zullen het moeten gaan doen, marathon 6 voorbereiden, halen of terugbetalen 😉

Gisteren onmiddellijk een testloopje gedaan. 7 km ging de test euforisch. Linkerprobleembeen deed het behoorlijk goed. Geen scherpe pijn maar doffe pijn op de achtergrond. Rechterbeen echter deed vree moeilijk. Van buitenkant voet tot bekken. Daarom vandaag dat gehele accidentendossier van 1991 nog eens doorgenomen. WOW denk ik zelf.

Daarom wil ik dit toch een aantal weken de kans geven, wat heb ik te verliezen? Aanpassing in de computer is vanzelfsprekend denk ik na jaren het zelfde programma te hebben gevolgd.

De schoenen rolden wel lekker onder de voet. Snelheid liep gelijk van 7/8 tot 10 km per uur. Zalig toch even dat ‘zweefgevoel’ (;-)). Maar verdere up to date stelling volgt deze week cfr steunzolen aanpassen aan de nieuwe zweefschoen.

[flgallery id=16 /]

 

 

 

Scroll Up